Terapie

To wyspecjalizowana metoda rehabilitacji. Ma zastosowanie w leczeniu całej gamy schorzeń i dysfunkcji nerwowo-mieśniowo-szkieletowych.
Dokładny wywiad i badanie pacjenta pozwala określić nam na jakim poziomie leży problem: struktury czy funkcji. Bogactwo stosowanych technik zapewnia precyzję działania: zaczynając od technik mięśniowych, przez uwalnianie struktur neuronalnych i mobilizacje stawów, po ćwiczenia terapeutyczne. Odpowiedni ich dobór służy przywróceniu równowagi w ciele pacjenta.

Metody terapii manualnej stosowane w naszym gabinecie:

• Holistyczna Terapia Manualna wg A. Rakowskiego
  • Mobilizacja z ruchem B. Mulligana
  • Wilson Concept – punkty spustowe

Przeciwwskazania w stosowaniu terapii manualnej to świeże bądź nieustabilizowane złamania oraz ostre stany zapalne tkanki w miejscu poddawanym terapii.

Terapia mięśniowo- powięziowa to forma terapii nacelowana na problemy przewlekle przeciążanych, bolesnych i nadmiernie napiętych grup mięśniowych.

Poprzez delikatną pracę z powiezią ułatwiamy jej rozluźnienie, a w konsekwencji zwiększamy przepływ krwi przez mięśnie w rejonie naszego oddziaływania. Skutkuje to ich lepszym odżywieniem, szybszą regeneracją i znormalizowaniem ich napięcia.

Celem wizyty konsultacyjnej jest identyfikacja przyczyny dolegliwości z jakimi zjawia się pacjent: ocenia się zakres mobilności żuchwy, występowanie objawów akustycznych oraz zaburzeń ruchowych w obrębie stawów skroniowo-żuchwowych, tkliwość mięśni oraz uzębienie.
W terapii skupiamy się na zniwelowaniu dolegliwości w stawie skroniowo-żuchwowym i zmęczenia mięśni spowodowanych np.: zbyt długim rozwarciem ust w przebiegu leczenie kanałowego.
Ponad to zminimalizowanie lub wyeliminowanie tzw. objawów wtórnych leczenia ortodontycznego (m.in. : bóle głowy, zaburzenia czucia, bóle stawów skroniowo-żuchwowych i ich okolic, zaburzenia widzenia, szumy w uszach, zawroty głowy itp.), zapewnienie komfortu psychofizycznego pacjenta w trakcie leczenia ortodontycznego.

Osteopatia jest koncepcją terapeutyczną opierającą się na manualnej diagnozie i przywracaniu sprawności człowieka. Głównymi założeniem tej filozofii pracy jest traktowanie organizmu jako nierozerwalnej całości – na poziomie ciała, umysłu i ducha. Osteopatia koncentruje się przede wszystkim na odnalezieniu pierwotnej przyczyny dolegliwości pacjenta i uruchomieniu mechanizmów autonaprawy, jakie każdy z nas posiada. Wśród technik osteopatycznych wyróżniamy m.in. techniki czaszkowe, stawowe, wisceralne (narządowe).

Techniki osteopatyczne znajdują zastosowanie w różnych stanach chorobowych. Sprawdzą się zatem m.in. w przypadku bólu kręgosłupa, stawów, stanów pourazowych, drętwień kończyn, bólach głowy, jak również pomogą przypadku takich dolegliwości jak problemy ze snem, refluks, wzdęcia, zaparcia czy zaburzenia na tle stresowym.

Terapia CranioSacralna (znana również, jako terapia czaszkowo-krzyżowa) to jedna z metod terapii manualnej. Stosowana jest przy dolegliwościach, związanych nie tylko z ciałem pacjenta, ale również z całą jego osobą.

Cechą charakterystyczną tej terapii jest jej delikatność. Terapeuta pracuje w sposób nieinwazyjny, wykorzystując najczęściej nacisk o sile 5 gramów. Poprzez pracę z tkankami wpływa na tak zwany układ craniosacralny. Układ ten odpowiada za prawidłowy rozwój oraz funkcjonowanie ośrodkowego układu nerwowego. Składa się on ze struktur, które otaczają, wspomagają i chronią mózg oraz rdzeń kręgowy. Wśród nich wyróżniamy np. kości czaszki, opony mózgu i rdzenia kręgowego, płyn mózgowo-rdzeniowy. I to właśnie z tymi strukturami pracuje terapeuta craniosacralny, używając delikatnego dotyku. Może on oddziaływać na funkcję układu craniosacralnego, a tym samym na funkcję układu nerwowego, mięśniowego, powięziowego, kostnego, endokrynologicznego, pokarmowego, oddechowego, limfatycznego. Dlatego właśnie ta forma terapii jest propozycją dla osób cierpiących na różnego rodzaju dolegliwości. Wskazaniami do terapii są np.

•   bóle i zawroty głowy
  •   migreny
  •   bóle kręgosłupa i kończyn
  •   cierpnięcia i mrowienia
  •   zespół jelita wrażliwego
  •   wzdęcia i zaparcia
  •   zaburzenia koncentracji
  •   nadpobudliwość
  •   stres, depresja
  •   chroniczne zmęczenie
  •   dysfunkcje stawu skroniowo-żuchwowego
  •   nadwaga, „opuchnięcia”
  •   zaburzenia snu
  •   urazu mózgu oraz rdzenia kręgowego
  •   PTSD – Syndrom Stresu Pourazowego
  •   zaburzenia endokrynologiczne
  •   zaburzenia pooperacyjne, pourazowe
  •  bóle narządu ruchu podczas ciąży

Stworzony przez Aleksandra Bieleckiego system pracy z pacjentem oparty na analizie wzorców posturalnych wg Zinka, którym przeciwdziała się odpowiednio dobranym technikom manipulacji stawów kręgosłupa i stawów obwodowych oraz klawiterapii. Dla kogo – dla każdego, a w szczególności dla pacjentów z bólem wędrującym, wielostawowym, psychosomatycznym oraz sportowców

To metoda stworzona przez Ferdynanda Barbasiewicza opierająca się na odruchach. Stymuluje się w niej za pomocą ostrych gwoździ (klawików) określone po punkty na powłokach skórnych pacjenta, które wywołują określoną reakcję (odruch) całego organizmu. Dla kogo: dla pacjentów bólowych, zestresowanych,  psychosomatycznych, osób bojących się manualnej pracy z terapeutą oraz sportowców

To  metoda stworzona przez Radosława Składowskiego, stanowiąca zbiór metod diagnostyczno- terapeutycznych opartych na pracy za pomocą specjalnych narzędzi (piny, katy, bańki, miód) oraz dobranych technik z terapii manualnej. Znajduje szerokie zastosowanie w medycynie sportowej, ortopedycznej dając natychmiastowe i trwałe efekty. Dla kogo: dla niecierpliwych, nie bojących się bólu, sportowców i pacjentów po urazach ortopedycznych

Metoda polegająca na przyklejaniu na skórę elastycznego plastra z materiału odpowiednią techniką.
Grubością i ciężarem jest zbliżony do parametrów skóry. Kolor plastrów nie ma znaczenia, choć jeśli ktoś jest wrażliwy, odbiera kolor niebieski jako tonujący a czerwony aktywizujący.

W kinesiotapingu stosujemy wiele aplikacji, dzięki którym uzyskujemy działanie:
– przeciwbólowe
– stabilizujące
– rozluźniające (w tym praca na bliznach)
– korygujące
– drenujące

Kinesiotaping jest wykorzystywany w leczeniu wielu schorzeń: ortopedycznych, neurologicznych, kardiologicznych – obrzęki, wadach postawy, w terapii przeciwbólowej (kobiet ciężarnych, dzieci) jak również w fizjoterapii sportowej i innych. Doskonale uzupełnia i podtrzymuje efekt terapeutyczny innych metod fizjoterapii.