Konsultacja/Terapia

Przeznaczona jest dla każdego, a jej celem jest dokładny wywiad. Na jego podstawie poznajemy przyczynę zaburzeń na poziomie strukturalnym i funkcjonalnym. To z kolei pozwola wytyczyć plan terapii.

Podczas spotkania przeprowadzamy analizę sylwetki, szereg testów ruchomości i funkcjonalności danej części ciała. Metody, formy i częstotliwości dobieramy indywidualnie do każdej osoby. Dokładny wywiad w oparciu o pełną diagnostykę lekarską ma pomóc zrozumieć badanemu przyczynę pojawienia się bólu lub urazu, zrozumieć mechanizmy kompensacji, pomaga poprawić zaistniałe dysfunkcje i niedogodności. Budowanie wiedzy o własnym ciele, poprawności ruchu, pozwala uniknąć bólu, kontuzji i prawidłowo stosować profilaktykę.

Świadomość ciała, świadomość ruchu, to radość z życia.

terapia manualna

Trening personalny

Trening przeznaczony dla wszystkich, którzy chcą zadbać o siebie oraz wzmocnić swoje ciało, jak również zapobiegać urazom i dolegliwościom, To idealne rozwiązanie dla osób chcących kontynuować i podtrzymać efekty terapii. Rodzaj i częstotliwość treningu jest zawsze dopasowana do indywidualnych potrzeb pacjenta i ma za zadanie pomoc w osiągnięciu zakładanego celu (wzmocnienie, poprawa mobilności, stabilizacja, poprawa wytrzymałości i kondycji, budowanie nawyków prawidłowej postawy).

Podczas treningu fizjoterapeuta kontroluje technikę wykonywanych ćwiczeń i ma możliwość korekty oraz ich modyfikacji w zależności od stopnia zaawansowania pacjenta. Ćwiczenia wykonywane są zarówno w pozycjach niskich, jak i wysokich, z wykorzystaniem masy własnego ciała lub z dodatkowym zewnętrznym obciążeniem (taśmy, gumy, hantle).

Treningi są świetnym sposobem na poprawę samopoczucia fizycznego oraz psychicznego, a także na budowanie świadomości ciała i zwiększanie jego możliwości.

trening personalny

Zajęcia grupowe

Zdrowy kręgosłup

Zajęcia są ukierunkowane na poprawę ruchomości i zniwelowanie dolegliwości bólowych kręgosłupa. Koncentrują się na każdym z odcinków kręgosłupa (szyjnym, piersiowym, lędźwiowym i kości krzyżowej), a także pracy miednicy i stawów biodrowych. W trakcie zajęć pracujemy nad zwiększeniem elastyczności taśm mięśniowo-powięziowych. Potrzebna jest prawidłowa mobilność wszystkich elementów ciała, aby pozostać sprawnym, dlatego w treningu stosowane jest podejście holistyczne.

zdrowy kręgosłup

Pilates

Trening uczy świadomości ciała. Kluczowe elementy to koncentracja na ruchu, nauka prawidłowego oddechu, płynność ruchu. Podczas zajęć wzmacniane są mięśnie całego ciała, a w szczególności mięśnie głębokie, których praca często jest zaburzona ze względu na siedzący styl życia, jaki w dużej mierze obecnie prowadzimy. Większość aktywności fizycznych wzmacnia tylko mięśnie powierzchowne, pomijając mięśnie centrum tak istotne dla prawidłowego ruchu. Trening pilates zwiększa elastyczność mięśni, pozwala utrzymać fizjologiczne zakresy ruchu w stawach, kształtuje nawyk prawidłowej postawy i przynosi ulgę w bólach kręgosłupa.

Zajęcia prowadzone są w małych grupach 2-4 osób, co pozwoli instruktorowi dopilnować, aby wszystkie ćwiczenia były wykonywane poprawnie technicznie i dostosować trening do Twoich potrzeb.

pilates

Trening powięziowy

Powięź jest błoną zbudowaną z tkanki łącznej. Otacza poszczególne mięśnie i grupy mięśniowe, łącząc ze sobą wszystkie elementy ciała w jedną całość. Niewystarczająca ilość ruchu zmniejsza elastyczność tkanki powięziowej, co może powodować ból, sztywność i sadek mobilność, a także zwiększa ryzyko kontuzji.

Trening powięziowy stymuluje cały system mięśniowo-powięziowy w wielu kierunkach i płaszczyznach. Poprawia uwodnienie, ślizgi i elastyczność tkanki powięziowej. Ćwiczenia zwiększają świadomość ciała, zawierają elementy stretchingu i rolowania. Pozwalają pozbyć się dolegliwości bólowych, zadbać o prawidłową postawę, a także zdrowe i funkcjonalne ciało.

trening personalny

Przećwicz ciążę

Trening składa się z ćwiczeń aerobowych o umiarkowanej intensywności, aby przygotować Cię do wysiłku, jakim jest poród. Zawiera ćwiczenia wzmacniające mięśnie, które w ciąży ulegają rozluźnieniu, a także rozciągające przykurczone grupy mięśniowe oraz elementy relaksacji. W trakcie zajęć nauczymy się jak prowadzić oddech w porodzie oraz specjalistycznych ćwiczeń mięśni dna miednicy. Wszystko to pozwoli Ci dobrze przygotować się do momentu narodzin dziecka i podejść do niego świadomie, zredukuje ryzyko wystąpienia nietrzymania moczu w ciąży i połogu, a także wpłynie na mniejsze odczuwanie bólu porodowego. Aktywność fizyczna w ciąży wpływa na lepsze dotlenienie dzidziusia i lepsze samopoczucie mamy.

Zajęcia dedykowane są kobietom w ciąży, która przebiega fizjologicznie (wymagane zaświadczenie lekarza ginekologa o braku przeciwwskazań do podjęcia ćwiczeń), prowadzone w małych grupkach 2-4 osób.

trening personalny

Warsztaty

To spotkania, na których tłumaczymy anatomię, fizjologię, różne mechanizmy i procesy zachodzące w naszym ciele. Tym sposobem chcemy zwiększyć świadomość uczestników.

Zrozumienie swojego ciała, ruchu pozwoli słuchającym znaleźć odpowiedź na pytania: jak sobie pomóc gdy odczuwam ból, jak uniknąć kontuzji, jak się rozluźnić, jak dobierać ćwiczenia itp.

Rozwijamy się, wyszukując i propagując nowe formy pracy z ciałem.

trening personalny